آقاجانلو، امیر از علم سکولار تا علم دینی [دوره 16، 72.73، 1393، صفحه 11-39]
ا
ابطحی، سید محمد تقی جایگاه نظریه علم دینی آیتالله مصباحیزدی در میان طبقهبندی جدید نظریههای علم دینی [دوره 17، شماره 76، 1394، صفحه 89-124]
اخوان نبوی، قاسم نقد دیدگاه «دین قدرت است» با تکیه بر تفکر انتقادی [دوره 18، 79.80، 1395، صفحه 429-439]
اخوان نبوی، قاسم تبیین نقش و تأثیر دین در جامعه در پرتو انقلاب اسلامی [18.19، 81.82، 1396، صفحه 301-328]
اخوان نبوی، قاسم ارزیابی رویکردهای جدید الهیاتی درباره بلایای طبیعی و شروری مانند کرونا با تکیه بر مبانی حکمت متعالیه [19.20، 85.86، 1397، صفحه 151-167]
اسدی نسب، محمدعلی تحلیل کرونا در نظام توحیدی قرآن [21.22، 89.90، 1400، صفحه 11-54]
اسدی نسب، محمدعلی تحلیل کرونا در نظام توحیدی قرآن [19.20، 85.86، 1397، صفحه 11-54]
پورفرد، مسعود ارزیابی وضعیت مطالعات فلسفه سیاسی در ایران بعد از انقلاب و مقایسه آن با کشورهای آلمان و ترکیه [18.19، 81.82، 1396، صفحه 137-192]
پیروز، علیآقا جستاری در فلسفه و مبانی مدیریت اسلامی [18.19، 81.82، 1396، صفحه 47-91]
پیروزمند، علیرضا دوگونگی و ابهام در سرنوشت اسلامیت علوم در کلام فیلسوف متأله [دوره 15، شماره 69، 1392، صفحه 129-180]
پیغامی، مریم بررسی معناداری زندگی در چهارچوب سنّتگرایی و علم قدسی دکتر سیدحسین نصر [دوره 24، 95-96، 1399، صفحه 95-129]
پیکانی، جلال بررسی معناداری زندگی در چهارچوب سنّتگرایی و علم قدسی دکتر سیدحسین نصر [دوره 24، 95-96، 1399، صفحه 95-129]
ت
ترخان، قاسم تأملی بر نظریة علم دینی دکتر گلشنی [دوره 16، 72.73، 1393، صفحه 161-199]
ترخان، قاسم درنگی در نگاه مجتهد شبستری به مسئله عصمت پیامبر اکرم(ص) [دوره 17، 74.75، 1394، صفحه 187-224]
ترخان، قاسم شهید مطهری و گامهای پیشتولید علم دینی [17.18، 77.78، 1395، صفحه 45-82]
ترخان، قاسم در جستوجوی حقیقت (ماه فروماند از جمال محمد"ص") [دوره 18، 79.80، 1395، صفحه 269-285]
ترخان، قاسم مطالعات علوم انسانی؛ کامیابیها و کاستیها [18.19، 81.82، 1396، صفحه 267-300]
ترخان، قاسم نقش علم کلام و اعتقادات در علم اقتصاد [14.15، 65.66، 1392، صفحه 303-350]
ترخان، قاسم نقش علم کلام در علوم اجتماعی [دوره 14، 63.64، 1391، صفحه 163-201]
ترخان، قاسم مبانی و کار کردهای ولایت فقیه [13.14، 61.62، 1391، صفحه 149-206]
ترخان، قاسم سطوح سکولار علوم تجربی [دوره 12، 55.56، 1389، صفحه 131-177]
ج
جباران، محمد رضا تحول مطالعات اخلاق خانواده در انقلاب اسلامی [دوره 19، 83.84، 1396، صفحه 297-334]
جباران، محمدرضا کارایی مکتب هنجاری اسلام در شرایط کرونا [دوره 20، 87.88، 1400، صفحه 79-116]
جبریئلی، محمدصفر رابطه دانش کلام با نظام اسلامی [دوره 19، 83.84، 1396، صفحه 199-244]
جبریئلی، محمدصفر نقش خدا در حیات بشر با تأکید بر وضعیت کرونایی [19.20، 85.86، 1397، صفحه 99-123]
جداری عالی، محمد تحولات تاریخی اخلاق اقتصادی و نقش انقلاب اسلامی ایران در آن [دوره 19، 83.84، 1396، صفحه 245-295]
جداری عالی، محمد بررسی تطبیقی حدود و اختیارات ولیّ فقیه از منظر امام خمینی و شهید صدر [13.14، 61.62، 1391، صفحه 69-93]
جعفرزاده، قاسم چیستی، معنا و مسیر تحقق علم دینی از نگاه آیتالله جوادی آملی [دوره 15، شماره 69، 1392، صفحه 45-73]
جمشیدی، مهدی مواجهۀ انتقادی استاد مطهری با رویکرد غربی به علم اجتماعی (علم اجتماعی سکولار از چشمانداز نقد ساختارشکنانه) [17.18، 77.78، 1395، صفحه 177-212]
جمشیدی، مهدی تجربههای سیاستی تولید «علم اجتماعی اسلامی» در ایران پس از انقلاب [دوره 19، 83.84، 1396، صفحه 335-382]
جهانیان، ناصر توسعه اقتصادی در نظام جمهوری اسلامی ایران [دوره 19، 83.84، 1396، صفحه 159-198]
جهانیان، ناصر نقدی بر تعریفهای علم اقتصاد و علم اقتصاد اسلامی (بر مبنای نظریه واقعگرایی نظاممحور) [(مقالات آماده انتشار)]
جوادی آملی، مرتضی تبیین نظریة علم دینی حضرت آیتالله علامه جوادی آملی [دوره 16، 70.71، 1393، صفحه 371-404]
جولایی فر، مجتبی تحلیل فقهی حکم اضرار به نفس در عدم رعایت پروتکلهای بهداشتی مصوب ستاد ملی کرونا [دوره 20، 87.88، 1400، صفحه 201-220]
جولایی فر، مجتبی رویکرد قرآنی شهید صدر درباره عوامل شکلگیری تغییر و هدایت اجتماعی (در گفت وگو با استاد عبدالکریم بهجتپور) [21.22، 93.94، 1401، صفحه 223-247]